מאחורי הקלעים של "תות שדה"

דבר ראשון אני חייב להתוודות, הצילום הזה שלי, אני ביצעתי אותו מהתחלה ועד הסוף. אבל הרעיון לא מקורי, אני חבר בקבוצה בפליקר של צילומהיר, ושם אלו תמונות כאלו כבר, ואני רציתי לראות אם אני יכול לעשות משהו דומה. אז נתחיל כרגיל מהתוצאה הסופית

( כל תמונה ניתנת להגדלה על ידי לחיצה עליה)

דבר ראשון אני רוצה לענות על ביקורת מראש, זה פעם ראשונה שצילמתי משהו כזה, ולכן היו כמה בעיות שאני למדתי מהם ואני אפתור פעם הבאה, למשל שפה היה נייר פרגמנט ברקע שהתלכלך משמנת כל הזמן וזה גרם לדי הרבה עריכה, פעם הבאה אני ארחיק אותו מטווח הפגיעה. עוד דבר זה שהלייזר התשקף בכף (משהו שלא חשבתי עליו) וגרם לזה שאני אצטרך למחוק אותו בפוטושופ, פעם הבאה אני עובר לליזר בטווח הלא נראה. למרות כל זה עדיין לדעתי יצאה תמונה די מרשימה.

כמה תמונות של הסט אפ

בתמונה הזאת ניתן לראות בערך הכל, המצלמה מכוונת ועומדת על חצובה קטנה, מופעלת על ידיד שלט חוטי. מולה הכף תלוי על מתקן מאולתר, מעל הכף תלוי חיישן אור, וממולו בערמת ספרים יש קרן לייזר. מתחת לכף יש צלחת כדי למנוע לכלוך (לא שזה כזה עזר)

בואו נראה את זה ממבט עליון רגע

בתמונה יש מספרים:

1. קרן הלייזר

2. המתקן שמחזיק את הכפית ומעליו חיישן האור

3. פלאש שעליו מולבש ג'ל סגול על מנת ליצור את הצבע ברקע

4. פלאש עם כוורת, על מנת לרכב את האור לכיוון אחד שזה כיוון הכפית והתות

הנה עוד תמונה

פה ניתן לראות באופן יותר ברור את קרן הלייזר שיוצאת מערמת הספרים, וחיישן האור מורכב על עיפרון ( לצרכי התאמת גובה ) על המתקן שמחזיק את הכף

אחרי שכל הסט אפ הוכן, מכוננים את המצלמה, שמים תות על הכף ומכוונים פוקוס ואת שאר הנתונים

לאחר מכן יש לכוון את החיישנים ואת התזמון בין הפלאשים לבין מעבר התות בלייזר, על מנת למצוא את התזמון הנכון במילישניות בין מעבר התות בלייזר לבין פגיעתו בכף

ואז הגיע הזמן להתחיל להתלכלך, שמים את השמנת על הכף, ומתחילים לעשות צילומי ניסיון

למשל פה התות פגע מוקדם מדי, ולא היה זמן לשמנת להשפריץ

פה הוא פגע אפשר לומר מאוחר מדי, והשמנת הסתירה אותו.

בקיצור זה עניין של הרבה סבלנות וניסיונות ושמנת. ולאחר מכן עריכה של צבעים ומחיקת הקו האדום של הלייזר המשתקף בכפית. אני בטוח שאני אצלם שוב משהו דומה. והפעם אקפיד יותר על דברים שלמדתי מהפעם הזאת, בכל מקרה. לדעתי יצאה לי תמונה די טובה שאפשר להתגאות בה

(זאת גירסא טיפה שונה מזאת שלמעלה, white balance טיפה שונה.)

זה הכל לבינתיים, גיא

פורסם ב-16 באפריל 2011,ב-מאחורי הקלעים, צילומהיר. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

להשאיר תגובה

