הסיפור מאחורי "שדון"

לפני כמה ימים אירגנו כמה חברים מפגש שבו הכנו פוייקה. אני הבאתי מצלמה וציוד, ולמזלי הייתה לי מוזה מטורפת באותו יום כי יצאו שם כמה צילומים ממש ממש טובים

הצילום הראשון שאני חושב שהוא ממש מוצלח הוא של סיר הפוויקה, זה צולם בעזרת חצובה ופילטר אן די. על מנת לאפשר חשיפה ארוכה. ואכן הייתה חשיפה ארוכה, 20 שניות ליתר דיוק, על מנת לאפשר לאש מתחת להיראות טוב ולהימרח.

(על כל תמונה ניתן ללחוץ על מנת להגדיל)

באותו יום צילמו כמה תמונות כאלו, בחלקן לא היה אש, בחלקן נראים אנשים מרוחים ברקע אבל זאת יצאה פשוט מושלם.

עוד משהו מגניב שנעשה באותו יום זה לצלם אנשים מעשנים, אני יודע שזה נשמע לא כל כך מרגש, אבל זה לא צולם באופן רגיל. בזמן שהיינו בגינה שמתי לב שהמון אנשים מעשנים, אז שמתי את הפלאש על חצובה מאחוריהם וצילמתי מלפניהם, ככה שהמעשן יהיה ביני והמצלמה ובין הפלאש. יצאו המון תמונות ואני אעלה לפה את כולן, אבל זאת אחת המוצלחות ביותר

ועכשיו אני מגיע לתמונה שלשמה כתבתי את כל הקטע, אני קורא לה "שדון"

אז איך היא צולמה ונערכה?

אחרי הצילום של אנשים מעשנים הנמכתי את החצובה עליה היה הפלאש, וכיוונתי אותו למעלה, נעמדתי די מעליו וצילמתי את עצמי, פשוט ככה, התמונה שיצאה מהמצלמה היא

בהתחלה לא יחסתי לתמונה הזאת חשיבות מיוחדת, ואז עברתי שוב על התמונות, ולחלק מהתמונות של האנשים מעשנים עשיתי עריכות ועיבוד לשחור לבן, אז הכנסתי גם את זאת לעיבוד שחור לבן, למי שלא יודע, כשעובדים בפוטושופ, ומעבירים תמונה לשחור לבן, יוצא חלון עם כמה אפשרויות, משהו כזה ( הדוגמא בתמונה זה לא ההגדרות ששימשו אותי לתמונה זאת)

אני שיחקתי והורדתי את האדום והצהוב די נמוך עד שנוצר האפקט שאותו רציתי, אחרי העיבוד לשחור לבן זה נראה ככה

אחרי זה עשיתי לתמונה קרופ קטן להעיף את החולצה שלא ממש תורמת משהו לתמונה

אבל עדיין משהו פה היה חסר לי, דבר ראשון החיוך, הוא חיוך טוב, אבל אפשר להוציא ממנו יותר, נכנסים לאופציית liquify ומשפרים אותו

עכשיו היה חסר לי קצת צבע, הרבה אנשים אומרים שזה דומה לג'וקר, ואני מת על הדמות הזאת, אבל דווקא מה שהיה לי בראש זה משהו בסגנון הסרט Sin city אז מה שעשיתי היה לצבוע את העיניים, על ידי פתיחת שכבה חדשה, ציור הצבע בעין, הדגרת השכבה ב blending options כ color ומשחק עם השקיפות שלה קצת.

ניסיתי כמה צבעים

האדום יצא רע מדי, וזאת לא הייתה הכוונה שלי

הורוד גם יצא מוזר בעיני (תרתי משמע) ולא הכי התחברתי

הירוק יצא מגניב, אבל זה לא אני

והטורקיז (הכי קרוב לצבע האמיתי שלי) יצא טוב אבל לא בולט מספיק

אז הלכתי על כחול. כחול חזק כזה, והתוצאה היא מה שכבר ראיתם… שדון

חלק אומרים שאני נראה ממש מרושע פה, אני דווקא רואה משהו ממש שובב בתמונה הזאת, אז מה דעתכם?

פורסם ב-25 באפריל 2011,ב-מאחורי הקלעים, שאר ירקות. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. מגניב! יופי של עיבוד.

כתיבת תגובה

