צוללים

לפעמים יוצא לי לשבת ולנסות לשחזר איך דברים קרו, איך הם הגיעו למה שהם היום, ומה גרם למה. לפעמים זה מצחיק, לפעמים זה מפחיד, במקרה הספציפי הפעם זה מעניין, לפחות לי נראה ככה.

זה התחיל כשראיתי עוד סרטון ביוטיוב של מישהו עושה משהו עם מנטוס וקולה. וחשבתי שזה יהיה די מגניב לנסות לתפוס את הרגע שבו כל העסק מתחיל להתפוצץ

אבל היה לי די ברור שזה לא יעבוד עם קולה כי היא לא שקופה, אז במקום זה בחרתי בספרייט…

את הניסויים\צילומים עשינו אני וחבר בחדר\סטודיו\מעבדה שלי. מצויידים בציוד צילום, ציוד צילום מהיר, מנטוס, ספרייט וכמובן כמה בירות

הסט אפ היה די פשוט, רציתי לבדוק אם זה בכלל אפשרי לתפוס את הרגע.

כפי שניתן לראות בתמונה (ניתן ללחוץ להגדלה) מעל הספרייט היה תלוי צינור חתוך של סיגר, ככה שנוכל להפיל דרכו את המנטוס, בסופו נבנה מלגו מתקן זמני שיחזיק את הלייזר וחיישן האור שהוא מכוון עליו. כל מה שנשאר זה למצוא את התזמון המדוייק במילישניות.

הפלאש מצד שמאל לא היה בשימוש בסופו של דבר, מה שגם הפלאש הראשי שלי ( SB900) בתיקון וזה הגביל אותי מבחינת אופציות תאורה.

זה אחת התמונות הראשונות, החשיפה פה ארוכה מדי טיפה. מה שיוצר את אפקט המריחה, גם הפוקוס פה לא היה מדוייק במאה אחוז

בהתחלה על מנת למצוא את התזמון המדוייק השתמשנו במים, בתמונה הזאת ניתן לראות את המנטוס מפלח את המים

עוד אחת מתמונות הניסוי , פה המנטוס נכנס בזוית.

בסוף אחרי שהרגשנו מספיק בטוחים בתזמון עברנו לצלם עם ספרייט

מה שכמובן לא הצליח, ולא יצר מה שרציתי שזה ייצור

מהסיבה שהספרייט מתחיל לתסוס הרבה אחרי שהמנטוס שוקע לקרקעית. אולי לא הרבה במונחי זמן רגילים, אבל כשהכל נמדד במילישניות זה המון.

ועוד תמונה אחרונה לסיום מהסדרה

מאוחר יותר בשלב כלשהו שעברתי על התמונות חשבתי לעצמי, מה עם הייתי מטפטף טיפות בצבע למים במקום לזרוק מנטוס, ואיך זה יראה. אז הרעיון התגלגל לי בראש כמה זמן, ובסוף הצלחתי להשיג אקווריום קטן.

השתמשתי במקתן המפלצתי שבניתי בשביל לירות שני טיפות בשני צבעים שונים. ומיקמתי אותו מעל האקווריום שניקיתי ככל שיכולתי

כמו שכבר כתבתי, הפלאש הראשי שלי בתיקון מה שהגביל אותי מבחינת תאורה, אז אני רואה את זה כניסויי קונספט, לבדוק אם זה אפשרי ואיך.

המצלמה הייתה מכוונת בדיוק על קו המים.

אחת התמונות הראשונות, של רגע הפגיעה.

אחרי המון ניסויים, שכללו בדיקת צבעים מסוגים שונים ועל בסיסים שונים. וכמות טיפות שונה בתזמונים שונים. זאת ה-תמונה של אותו יום

ניתן לראות בבירור את ההתנגשות מעל המים, ואת ההתפזרות של הצבע בתוך המים.

אני מקווה שהפלאש יחזור בקרוב שאני אוכל לצלם את זה כמו שצריך, עד אז אני מאמין שאני אמשיך בניסויים של צבעים ותזמונים שונים.

סרטון של קולה ומנטוס –> רעיון לצלם את זה –> ספרייט –> צילומים –> לצלם דרך מים –> ניסויים —> תמונות מיוחדות של התנגשות טיפות

המסקנה הסופית : צריך לראות יותר סרטונים ביוטיוב!

פורסם ב-18 ביולי 2011,ב-מאחורי הקלעים, צילומהיר. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. עבודה מעולה,נחישות,תושיה,אומץ,תעוזה,סבלנות וזמן פנוי מובילים לתוצאות טובות,היה שווה רק בשביל הסוף,ואני בטוחה שמעכשיו זה רק ילך וישתפר….

כתיבת תגובה

