מפצל סיגנל לפלאש

אני אתחיל ואספר שכשהייתי ילד הייתי נורא פעיל. תמיד היה לי לגו ואם לא היה בסביבה הייתי מפרק ומרכיב משהו אחר, לרוב מלווה בצעקות מצד אמי. מאז אני אוהב לעשות דברים עם הידיים, כנראה זה התחושה שבנית משהו לבד שמושכת אותי. לאחרונה, אם כניסתי לעולם הצילום המהיר. התחלתי להתעניין באלקטרוניקה. ויצא לי להלחים כמה לוחות נורא בסיסיים של חיישנים.

הציוד שבו אני משתמש ונקרא camera axe הוא בקוד פתוח, מה שאומר שכל אחד יכול לעשות שינויים ושיפורים, לאחרונה פורסם באתר מעגל חשמלי. תפקידו הוא לפצל באופן בטוח את האות שמוציאה הקופסא לפלאש ואפשר לחבר עליו עד 4 פלאשים במקביל. הנה הסכמה של המעגל ( ניתן ללחוץ להגדלה )

החלטתי לבנות אחד כזה. פה אולי המקום להגיד שאין לי ממש ידע באקטרוניקה. הכל למדתי לבד מהרשת, ולכן היו לי הרבה שאלות שבדיעבד התגלו כנורא טיפשיות. בכל מקרה, הזמנתי רכיב אחד מחוץ לארץ ואת השאר קניתי פה.

אתמול, אחרי כמה שעות עבודה. כוויות בידיים מהלחמות ואזור ברגל שאין לי בו יותר שערות עקב תאונה קטנה עם אקדח דבק חם. סיימתי! ואני כל כך גאה בעצמי שקשה לאתר. אני הצלחתי להפוך את השרטוט הזה למעגל, ועוד אחד שאשכרה עובד! אז נכון שהיו בעיות ולקראת הסוף הייתי צריך לאלתר כמה תיקונים אבל בכל זאת, זה עובד!!!

הנה התוצאה הספוית

מבט מלמעלה

המעגל מקבל אות מהמחבר בצד שמאל, מכפיל אותו ומוציא 4 אותות זהים למחברים בצד ימין.

המפסק הוא כי המעגל פועל על סוללות ושיהיה ניתן לכבות ולהדליק אותו. הדבק החם זה על מנת לקבע ולמנוע קצרים.

אם חשבתם שזה מפחיד חכו עד שתראו את הצד השני

ההלחמות פה נורא צמודות, והיה נורא קשה להלחים אותם צמוד מבלי לקצר בינהם, במיוחד למישהו כמוני, יש לי ידיים גדולות, שבנויות לעבודות גדולות כמו נגרות לא להלחמות כאלו קטנות.

בסוף פיצצתי את המעגל בדבק חם והדבקתי את בית הסוללות לתחתית המכשיר

אגב למי ששואל למה יש 3 סוללות ועוד משהו אז התשובה היא כזאת. המעגל דורש 3 סוללות. ולא מצאתי בארץ בית סוללות לשלושה סוללות, אז מישהו נורא נחמד בשם יוסי, הכין לי "סוללה" ממוט נחושת וציפוי פלסטי. וזה פשוט נמצא שם כדי לסגור את המעגל. פתרון די פשוט ואלגנטי אני חייב לציין.

מבט מהצד.

 

ותמונה אחרונה של המעגל עם שני פלאשים מחוברים.

 

 

הא עוד דבר ממש משמח זה שעוד כתבה שלי עלתה לאתר מגהפיקסל. הפעם על צילום ברנטגן. עוד פוסט יעלה על זה פה גם ברגע שיהיה מספיק חומר.

 

זה הכל לבינתיים, שבוע טוב לכולם

פורסם ב-7 באוגוסט 2011,ב-אלקטרוניקה, מאחורי הקלעים, צילומהיר. סמן בסימניה את קישור ישיר. השארת תגובה.

כתיבת תגובה

