מלטה וחיישן לתפיסת חרקים מעופפים

דבר ראשון, זה הולך להיות פוסט ארוך, אז פנו לעצמכם כמה דקות, תכינו קפה, תשבו ותהנו.

קודם כל אני אפתח ואומר שנה יהודית טובה לכולם. שתהיה לכם שנה מלאה בהתפתחות אישית ומלאת בריאות, כל השאר זה שטויות.

כתבה שלי התפרסמה במגזין קומפוזיציה. ניתן ללחוץ כאן ולהוריד את גיליון מספר 20 . הכתבה נקראית "צילום במהירות מופרזת".

לפני כשבוע חזרתי מחופשה קצרצרה במלטה, נסעתי לשם עם בת זוגתי ועוד זוג חברים. מקום קצת הזוי מלטה אבל הייתה לנו אחלה של חופשה, שכללה המון בירה וסיגרים.

זאת תמונה שצולמה באי קטן לחופי קומינו, על מנת להגיע לשם צריך לקחת סירה מהאי המרכזי לקומינו (האי שמאחרינו בתמונה) ולשחות משהו כמו 200 מטר על מנת להגיע לאי הקטן

בדרך חזרה הייתי חייב להראות לכולם שיש לי כוחות קסם וגם אני בדיוק כמו ישו יכול ללכת על המים, כי ללכת על המים יותר כיף מלשחות…

לפני הטיול היו לי ויכוחים עם הבת זוג כמה ציוד צילום מותר לי להביא איתי, בסוף התפשרנו ויכלתי להביא מספיק ציוד. מה שאפשר לי לצלם שם מספר פנורמות וHDRים די יפים.

זאת פנורמה של הלגונה הכחולה באי קומינו

ניתן ללחוץ על התמונה על מנת להגדילה, לא ניתן, מומלץ! על כל התמונות מפה והלאה

עוד פנורמה מאותו מקום, הפעם בזמן שאנחנו מחכים לספינה שתיקח אותנו חזרה

עוד אחת ממבצר בעיר ויקטוריה שבאי גוזו

חדי העין יבחינו בחברי אנטון בפינה השמאלית התחתונה.

וזה HDR שצולם בזמן ששתנו חזרה לאי המרכזי, חוסר החדות הקל נובע מהעובדה שזה צולם מספינה שזזה והספינות במעגן גם זזות

 

אנחנו בכניסה לכנסיה

 

 

זאת תמונה שצילמתי ליד כנסיה, התאים לי לעשות לה שחור לבן וזאת התוצאה.

 

 

וזאת פנורמה שצולמה בתוך כניסה, היא צולמה לגובה ולא לרוחב. אני ממש אוהב את התוצאה

 

 

וזהו אורגן של כנסיה, גם הוא עבר עיבוד לשחור לבן

 

 

תמונה של הזוג שהיה איתנו בטיול, העיבוד שלה כלל שמירה בשלוש חשיפות שונות וביצוע HDR ולאחר מכן עוד מספר תיקונים קטנים בפוטושופ

 

 

צילום פנורמה שמורכב מ6 צילומים נפרדים

 

 

צילום חשיפה ארוכה, צולם באיזור מלא מסעדות. בזמן שישבנו לאכלנו משהו, חשיפה של 8 שניות

 

 

תמונה של קפה, כן קפה, לא משהו מיוחד על פניו אבל זה היה חתיכת קפה טעים

 

 

ועכשיו נעבור לחלק השני בכותרת ובפוסט וזהו חיישן לתפיסת חרקים בתעופה. כמו שכבר ציינתי כאן בבלוג אני במגעים עם הצלם ארז מרום על מנת להרכיב חיישן שישמש לתפיסת חרקים בזמן תעופה. זה התחיל בבירור הדרישות מארז, מה הוא רוצה לבנות, לאחר מכן אני בדקתי אם זה אפשרי ואיך והזמנתי את כל החלקים, אתמול היה שלב הבנייה. והתוצאה הסופית היא זאת

 

 

הרעיון היה די פשוט, לבנות קופסא, שבסופה יש שני חיישני לייזר מוצלבים ( בצורת X ) וכאשר החרק יתעופף בנקודת המפגש המצלמה תצלם, היה צורך להתחשב בהמון דברים, שיהיה קל לנשיאה ונייד. שיהיה אפשר לחבר מצלמות שונות עם עדשות שונות, מה שאומר שהחיבור צריך גמיש במרחק מהלייזרים ובגובה שלו. והכל נכנס לחישוב…

אני ממש מרוצה מהתוצאה, גם מכיוון שזה נראה כמו נשק, ועל מנת שיהיה ונח להחזיק את זה בניתי לזה ידית אחיזה

 

 

מבחינה טכנית מה שנעשה היה לבנות שני חיישני אור ולייזר משולבים של ה camera axe לפי השרטוט הבא

 

 

הבניה נעשה בגוף העץ של החיישן עצמו

 

 

הוספתי מפסק כללי שמכבה ומדליק הכל, ניתן לראות מסביבו המון חוטים שיוצאים לחיישן וללייזרים

 

 

וזהו צילום שמסביר מה שיש בקצה הקופסא, מכל צד יש לייזר ( מודגש באדום ) וחיישן אור ( מודגש בכחול )

 

 

הלייזרים מכוונים לחיישני האור. הרגע שמשהו עובר הוא מסתיר את האור מהלייזר וכמות האור שהחיישן חש יורדת, ברגע ששני החיישנים חשים פחות סימן שמשהו עובר בנקודת המפגש של שני הלייזרים ואז המצלמה מצלמת

 

וזה אני מדגמן את המכשיר המפלצתי עם עדשת ה100 מילימטר מאקרו שלי

 

 

בגלל שהכל צריך להתבחר לקאמרה אקס יש די הרבה חוטים, כרגע הפיתרון הוא להכניס את הכל לכיס שלא יפריע, כפי שניתן לראות בתמונ למטה, אני מאמין שאחרי מספר הרצות אולי אני יבנה שדרוג כלשהו.

על מנת לפתור את בעית המיקום של המצלמה, היא מתחברת על מסילת פוקוס, מה שמאפשר להזיז אותה קדימה ואחורה, המסילה עצמה ניתנת להגבהה על ידי אומים ששמים על הבורג שתופה אותה

 

 

ועוד תמונה שלי עם החיישן\נשק שבניתי

 

 

זה הכל להפעם, תוריד קומפוזיציה ותקראו את המאמר שלי שם. אני מקווה שיצא לי להריץ את החיישן בשטח בשבועות הקרובים, ולהיפגש עם ארז ולהריץ את זה איתו גם. יכול להיות מעניין. אני מבטיח לעדכן בכל הקשור לזה.

 

פורסם ב-29 בספטמבר 2011,ב-עריכות. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. לא רק שהלכת על המים, גם חצית לשניים את האבן מאחורייך!!!~

כתיבת תגובה

