דרושים מתנדבים

השנה היא 1999, אני נער בן 15, מישהו מביא לי דיסק צרוב (זה לא היה משהו מובן מאליו אז, כי צורב בזמנו היה ציוד יקר ולא זמין) בדיסק יש סרט, אני הולך לחבר וביחד אנחנו רואים את הסרט. זה היה אחד הסרטים הטובים שראיתי, עד היום כשחושבים על זה. הסרט היה המטריקס. ולמה אני מספר לכם את כל החפירה הזאת? בגלל הסצנה הבאה

זאת הסצנה שהכירה לעולם את המושג bullet time, למי שלא יודע אפקט זה היה במטריקס מספר פעמים, הראשון היה בבעיטה של טרינטי

אפקט זה נעשה על ידי צילום בעזרת המון מצלמות סטילס בו זמנית. מה שמאפשר לאחר מכן לעבור על כל התמונות וכשמריצים אותן ברצף זה נראה כאילו מסתובבים סביב האובייקט המצולם.

הנה עוד הדגמה של האפקט בפרסומת לבגדי ים

ואז חשבתי, למה לא לשלב משהו כזה, עם צילומהיר. הרי כשאני מצלם עם החיישנים אני מצלם בחדר חשוך, המצלמה מצלמת מספר שניות שבהם אני מטפטף טיפות, יורה במשהו או מפוצץ משהו. והחיישנים מפעילים את הפלאשים, אז מה הבעיה להביא מספר מצלמות שיצלמו בו זמנית את אותו הדבר. הרי זה יהיה מגניב, אדיר, יפה ומרשים למשל לעשות סרטון קצר כזה של משהו שקשה לצלם, למשל שני טיפות מתנגשות.

או ביצה מלאה בצבע מאכל מתפוצצת

או בלון מלא מים מתפוצץ

או מישהו חוטף אגרוף

יש לי אפילו רעיון יותר טוב. ישנם תוכנות שעל ידי מספר של תמונות של אותו אובייקט ממספר זוויות יכולות ליצור דגם תלת מימדי שלו. למשל התוכנה 3dsom .

ואז חשבתי על זה, ואמרתי למה לא? אני ארים את הכפפה, ולכן אני פונה לכל מי שבידיו מצלמת SLR וחצובה, בואו לעזור!

ציוד תאורה יש מספיק, חיישנים גם יש. כל מה שצריך זה מצלמת SLR, ורצוי חצובה, אבל גם אם אין ברשותכם נמצא פתרון, אני חושב שנצלם באורך מוקד 55, כי זה האורך מוקד הנפוץ שיש לכולם. יש המון רעיונות. למשל לעשות מודל תלת מימדי של שתי טיפות מתנגשות. ועוד המון המון דברים עוצרי נשימה.

למעוניינים, ניתן להשאיר פרטים בתגובות בבלוג או במייל שלי djstalin@gmail.com או בפייסבוק שלי (guy viner)

אני מבקש גם מכל מי שהתעניין ברעיון להפיץ אותו על מנת לחשוף אותו לכמה שיותר צלמים. תודה מראש גיא ושיהיה לנו בהצלחה

פורסם ב-1 באוקטובר 2011,ב-עריכות. סמן בסימניה את קישור ישיר. 4 תגובות.

  1. הי גיא,
    רעיון מדליק.
    אני אשמח להשתתף בפרויקט

    אמיר

  2. נהדר,
    מתי מתחילים?

    רונן

  3. הי,

    גם אני בעניין.

    עינת

להשאיר תגובה

