יום כיפור

ביום שישי האחרון היה יום כיפור, וכמו בכל כיפור ב4 שנים האחרונות אנחנו אוספים ציוד וחברים ונוסעים ליער למשך משהו כמו26 שעות. יוצאים לפני שכיפור נכנס, וחוזרים אחרי שהוא יוצא. זה נעשה על מנת לא להיות בעיר בכיפור וגם כדי לא להפריע לאף אחד שמאמין. אנחנו לא מאמינים כמו שאתם יכולים להבין, אז מי שמפריע לו לקרוא פוסט שצולם ביום כיפור וכולל אוכל שלא יקרא. כל השאר, תהנו…

הפעם לקחתי מצלמה, על מנת לעשות כמה שטויות נחמדות כמו ציורי אור ושבילי כוכבים. הנה כמה מציורי האור. המצלמה על חצובה וחשיפה ארוכה ואני הולך ומייצר באור מסביב לאוהל

אני מצייר מסביב לציליה שלנו, שמוארת מבפנים על ידי פנס שנתלה במרכזה

לאחר מכן שמתי את המצלמה טיפה רחוק באיתנו, ובזמן שאנחנו יושבים ומבלים המצלמה צילמה במשך 3 שעות מה שהיה אמור להיות צילום של שביל כוכבים ( star trail ). הבעיה היא שאחרי שעה בערך הופיעו עננים. אז לקחתי את כל התמונות שהמצלמה צילמה והפכתי אותם לtime laps זהו סרטון שמורכב מהפריימים של הצילום.

מי ששם לב יכול לראות שבפריים אחד מישהו פתח את האוטו וניתן לראות את האור של האזעקה, וכמה פריימים לאחר מכן מישהו הלך להשתין בעצים מצד ימין, ניתן לראות כתם לבן לרגע.

למרות ששביל הכוכבים שלי התקצר בגלל שהעננים הפריעו, עדיין יצרתי תמונת סטאר טרייל. השביל יותר קצר מהרצוי ולמי ששם לב בכל הכוכבים יש חור, זה הרגע שבו מישהו הדליק את האש ואני רצתי לבדוק איך זה משפיע על הצילום…

אני דווקא אוהב את התוצאה, נורא אווירתית, רואים את כולם יושבים והכוכבים זזים מעל, באמת מסביר על האווירה ששררה שם, איך הזמן טס כשנהנים.

עוד דבר שאני אוהב בימי כיפור שלנו זה האוכל ובמיוחד הקפה, איכשהו קפה שחור נהיה הרבה יותר טוב כשהוא מבושל על אש גלויה.

וכמובן ארוחת בוקר בריאה…

וזה אנחנו בציליה שלנו, במקרה מצאנו ספה ביער, מה שבהחלט התאים לנו. והיה מאוד נוח לאורך כל היום, אפילו מישהו ישן עליה בלילה.

כמה תמונות של צינור פלסטיק דולק מטפטף טיפות אש. אני אוהב אש, וכן אני יודע שאני פירומן, אני אוהב גם את צורות העשן שיצאו מזה.

זוכרים שלפני חודשיים פירמסתי מדריך ליצירת כוכבי לכת קטנים.  אז ביום כיפור יצא לי לצלם בקרחת יער קטנה את פנורמת 360 הראשונה שלי. פנורמה 360 הכוונה לצלם תמונות של כל הסובב את המצלמה כולל הקרקע והשמיים. ואז לחבר. גיליתי את התוכנה PTGui שהיא תוכנה מצויינת לפנורמות. היא גם עושה את אפקט הכוכב בקטן לבד. הנה התמונות שצולמו ביום כיפור. המקום הקבוע שלנו ביער משגב, גרסאת כוכב הלכת הקטן…

ועכשיו בגרסא הפוכה שמקפלים את התמונה פנימה.

צילמתי עוד מספר תמונות על מנת לעבד בשיטה הזאת. אחת מהן התוכנה לא הצליחה לחבר. ואני מחבר את כל התמונות ידנית, זה לוקח המון זמן אבל אני נהנה כי ככה אני לומד את התוכנה כמו שצריך. מקווה להעלות עוד תמונות בסגנון בקרוב. חלקן ממש מקוריות…

היום הייתי עם המשפחה בפארק אוטופיה, תמונות שם גם יעלו מתישהו. יש לי תמונה עם תוכי על הכתף, ממש כמו פיראט אמיתי. וקניתי צמח טורף, הוא כזה חמוד…

עוד דבר שבטח מעניין אתכם, פרוייקט המטריקס יתקיים ב 28 לחודש נובמבר בתל אביב. מי שמעוניין שישדרג מקום ביומן, פוסט מיוחד בנושא יעלה בקרוב.

זה הכל לבינתיים, חג שמח

פורסם ב-13 באוקטובר 2011,ב-עריכות, ציור באור. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. וואו הסרטון מדהים, והתמונה של הכוכבים ממש אהבתי! יפה!

כתיבת תגובה

