Ying Yang

היין והיאנג הוא סמל עתיק שמסמל את הכוחות הנגדיים אך משלימים שקיימים בכל דבר. מציירים אותו על ידי ציור עיגול, וציור 2 עיגולים ברדיוס פי 2 קטן מהעיגול המקורי על אותו קו קוטר ומחיקת חצי נגדי מכל עיגול קטן, תודה שיש ויקיפדה שיצרו את ההדגמה הזאת

העיגול הגדול מסמל שלמות. וכל חלק מסמל צד משלו, מה שמעניין הוא שבכל חלק יש עיגול קטן של הצד השני, וזה בא לבטא שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, שאין משהו שהוא רק טוב או רק רע. אני אישית מאוד אוהב את הסמל הזה ומאוד מתחבר עליו. מי ששם לב ניתן לראות בתמונות שלי שהעלתי תיליוןיין יאנג תלוי לי על הצאוור. עלה לי רעיון "לצייר" את הצורה הזאת ממילים, ולא סתם מילים אלא מילות ניגוד

הייתי צריך למצוא מספיק מילים ניגודיות, על מנת לעשות זאת פניתי למקום שיש בו הכל, גוגל! הגעתי לאתר הזה, שנראה כמו אתר גרמני ללימוד אנגלית, מה שעשיתי היה להעתיק הכל לוורד, מה שיצר קובץ ארוך עם שני טורים…

עכשיו הגיע שלב המיון, הרעיון היה ליצור 2 קבצים, אחד שמכיל מילים "שחורות" והשני המכיל מילים "לבנות", להרבה ניגודים לא הייתה בעיה, כמו "שחור, לבן", "הרס, בניה" וכו… הבעיה החלה כאשר נתקלתי בניגודים כמו "לארח, להתארח" מה הם הוא שחור ומה לבן? או עוד דוגמא "מכוער, יפה" יש אנשים שחושבים שכיעור זה רע ויש שיגידו ההפך שיופי זהו דבר רע ושלילי. בכל מקרה ניסיתי לסדר את המילים לפי החוקיות של היין יאנג, היין מייצג אתה חלק השחור, הקר, האפל, הלא פעיל, הנשי (לא אני קבעתי), האיטי וכו… והיאנג את ההפך…

בסיום היו לי 2 קבצי וורד ובכל אחד רשימה של מילים, בגלל תהליך הגזירה והדבקה הקובץ היה מבולגן מאוד, כל מילה בשורה נפרדת וכאוס אחד גדול, שלחתי את הקבצים לחבר שלי והוא כתב סקריפט זריז שיסדר את זה (לא ממש הצלחתי לצרף קוד)

אחרי כל זה הגיע סוף סוף שלב העריכה, נכנסתי לפוטושופ ופתחתי קובץ חדש, את הרקע עשיתי 50 אחוז אפור, ככה שיהיה בדיוק בין שחור ללבן. הורדתי פונט עם מראה אסייתי שהתאים לי מכיוון שיין יאנג הוא סמל סיני. שמתי ברקע את הסמל בשקיפות נמוכה והתחלתי לעצב את הכתב, בחרתי לעשות אותו בגודל שיתאים לאורך הטקסט, ככה שלא יהיה מילים שלא יכנסו וגם לא יהיה קצת מדי מילים והתחלתי לעצב את הטקסט, זה כלל הזזת מילים שיתאימו לשורות העליונות ותחתונות בהן יש מילה אחת או 2 וגם משחק עם הרווחים על מנת ליצור שורות יותר צפופות או פחות צפופות(בהתאם לצרכים). לבסוף גם לקחתי כמה מילים על מנת למלא את החורים בצבעים המנוגדים (העיגול השחור בלבן והעיגול הלבן בשחור).

אחרי שכל זה נעשה, התמונה נראתה ככה

 

 

תוצאה יפה אבל היה חסר לי משהו, ישר פניתי לפיה מאנגליה, שנתנה לזה קצת ממגע הקסמים שלה ובעזרת גדיאנט גרמה לתמונה לקבל חיים. והנה לכם התוצאה הסופית (מאוד מומלץ ללחוץ ולראות בגדול)

 

פורסם ב-18 בפברואר 2012,ב-עריכות. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. יופי של עבודה, סחטיין עליך!

  2. עכשיו כשאני רואה את הגיף של העיגולים אני חושב שיכלתי לעשות לך גם את הסידור של המילים בעיגולים וגם הצבעים בג'אווה… חבל שלא הראת לי קודם.

כתיבת תגובה

