Adagio

זה בערך ניסיון 239048 להחיות את הבלוג, נקווה שהפעם אני אצליח להתמיד…

היום אני רוצה לדבר על תמונה שלי שהיא תמונת פנורמה והורכבה ידנית מ6 צילומים שונים לתמונה אני  קורא אדג'יו, פרוש המילה הוא "באיטיות" באיטלקית והכוונה היא לטמפו מוסיקלי איטי.
או בקיצור תפעילו את הסרטון הבא

יצא לי לא פעם לצלם נשים וכלי נגינה. הקימורים של הכלי מיתר תמיד נראו לי דומים לקימורי האישה.

להלן מספר תמונות שצילמתי בנושא (חכו קצת, זה מתחלף)

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ואז עלה לי הרעיון, למה לצלם אחת אחת אם אפשר לצלם תזמורת שלמה?
כמובן ששניה אחרי חשבתי שזה רעיון מטורף מדי ובלתי אפשרי לעשיה, הרי מאיפה אני אשיג כל כל הרבה כלי נגינה ומודליות…?
רגע… אבל מה אם…? אני אצלם פנורמה… ואני לא אצטרך כל כך הרבה כלי נגינה, זה עדיין יהיה קשה להשיג את כל הכלים וכל המולדיות אבל פתאום זה נראה לי אפשרי.

אז לפני האיך? והלמה? והמה? בואו נראה את התמונה הסופית (לחצו להגדלה)

18

כדי למצוא את הציוד ואת המודליות פרסמתי בפייסבוק סטטוס ששואל למי יש כלי נגינה להלוות לי, ובמקביל חיפשתי מודליות, העדפתי צוות שעבדתי איתו בעבר, על מנת להקהל על העבודה.
ואחרי פרק זמן לא ארוך הצלחתי להשיג מספיק כלי נגינה ( תודה רבה לכל העוזרים ) וגם לגייס צוות של 7 מודליות.
אז קבלו את הצוות של מה שנהיה ידוע כפרוייקט אדג'יו או Sgt. Viner's Lonely Hearts Club Band

sgt viner
משמאל לימין: גילי, אלה, גל, אינה, אנה, עדי, ורוניקה

את התמונה הזאת צילם שחף ברומר, שהיה באותו יום גם אחראי על התאורה, ויש לציין שהוא עשה אחלה עבודה, בתאורה ובלבדר את המודליות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

על מנת לדעת איפה למקם כל אחת מהבנות בצילום בוצעה קצת עבודת מחקר לגבי איפה יושבים איזה נגנים בתזמורת אמיתית.

symphony-orchestra

לאחר מכן הסדר שונה טיפה על מנת שיותר יתאים לתמונה, אבל קבוצות הכלים נשארו ביחד, כל הכנריות ביחד וכל נגניות הצ'לו ביחד וכל הכלי מיתר יחד ובמרכז כמובן המנצחת. לתפקיד המנצחת בחרתי באינה עם הגב המקועקע ( ראו פוסט זה)

כמה מילים על יום הצילום עצמו.
מה שממש אהבתי היה האווירה באותו היום, הצילומים נעשו בבוקר של יום שבת, ולקח זמן עד שכל הצוות הגיע… כל הזמן התנגנה מוסיקה קלאסית ברקע, ואז נשמע צליל מהפסנתר שהיה באולם ומסתבר שאחת הבנות ידעה לנגן בפסנתר, ויש לומר די טוב.
בזמן שאני ממקם את המצלמה ובונה בראש את הפריים מישהי אחרת הוציאה חליל צד והתחילה לנגן מוסיקה עצובה (זה כל מה שהיא זכרה) מיד מישהי אחרת קפצה לבמה והן יחד התחילו לבצע טקס יום השואה, באמצע הקיץ… בזמן שברקע מתנגן צ'קובסקי ועוד מישהי מנגנת בטהובן על הפסנתר…
בכלל הייתה אווירה נורא שמחה ולפעמים היה קשה לשמור על הסדר.

DSC_4607

למרות שהדגשתי לכל הבנות לבוא בתחתון שחור (על מנת שיהיה זהה) מישהי באה בלי תחתון בכלל (בתירוץ שישנה אצל החבר, ומיהרה בבוקר) אז מישהי הביאה לה עוד תחתון שחור והתחלנו לצלם.
הבמה חולקה מראש לחלקים ( 6 חלקים)
המצלמה הועמדה על החצובה ולחצובה נקשרה משקולת על מנת להוריד את מרכז המסה ומייצב אותה
בחלק הראשון היה הפסנתר שעליו יושבת גל ( עם הגב המקועקע) ומעליו יושבת אנה עם הסקסופון.
לכל חלק התאמנו את התאורה בהתאם, ככה שהמודליות יצאו כמו שצריך.
בשלבי החיבור (כמו שתראו בסרטון בהמשך) לקחת תמונה שבה רואים את הגב המקועקע של גל יותר טוב מאשר בתמונה המקורית.

כך צילמנו תמונה תמונה, מקפידים לסמן בסימונים קטנים "גבולות גזרה" על מנת לדעת איפה נגמרה לה התמונה הקודמת, דאגנו מראש לשמור על תמונה צנועה ולוודא שבאף צילום לא רואים חלקים מוצנעים (חזה) של אף מודלית, דבר שהיה קשה במיוחד בתמונה המרכזית של המנצחת ושתי נגניות הכינור מכיוון שהיינו צריכים לכוון את ידיה של אינה במדוייק כך שיסתירו.
כל תמונה צילמנו מספר פעמים על מנת שיהיה לנו כמה שיותר מגוון ואופציות בעריכה הסופית.

לאחר שהגעתי הבייתה, התמונות הוכנסו ללייטרום ועברו תיקוני צבע\ניגודיות\בהירות זהים. ולאחר מכן הוכנסו לפוטושופ. את חיבור הפנורמה ביצעתי בצורה ידנית כי רציתי להקפיד בכל פרט ופרט. את שלבי החיבור והעריכה ניתן לראות בסרטון הבא ( מומלץ להגדיל ולראות בHDׂ )

 

בסיום הצילומים צולמה תמונה קבוצתית (חוץ משחף) אותה ראיתם בהתחלה. ולאחר מכן הותקפתי בצורה אלימה על ידי 7 עלמות חן

 

DSC_4731

 

לארח מכן עוד נשארנו שם לצלם קצת שטויות שלא קשורים לתמונת הפנורמה

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

וזה הכל להיום, מקווה שאהבתם.

פורסם ב-21 במרץ 2014,ב-עריכות. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. ……………………………….. אתה גם מאסטר במוזיקה.

  2. עבודה יפה. ורעיון מקורי (אני חושב) … אהבתי. תמשיך להיות ספונטני ומקורי.

להשאיר תגובה

