Holes

בעקבות פרסום המאמר שלי  על סדרת ה"חורים" ב do it yourself photography  אני מהיא לכם אותה פה בעברית…

יצא לי לצלם צילומי עירום מרומז, ואחת הבעיות שתמיד צצות בצילומים מסוג זה היא איך כן להסתיר חלקים מסויימים של המודל שלא בא לה לחשוף. וערב אחד תוך כדי שאני שותה ויסקי עלה לי הרעיון שאפשר לא להסתיר אלא להפוך לשקופים. מצד אחד זה יותר חשוף מצד שני זה עדיין גורם לתמונה להיות יותר צנועה.

את הסט מסגרות הראשון צילמתי בבית החולים הנטוש שבקוניטרה, שנמצאת על גבול סוריה (זה היה ממש שבוע שבועיים לפני שהתחילה שם מלחמת האזרחים). לצילומים לקחתי את אנה, מודלית שעבדתי איתה בעבר, ולקחתי לאותו כמה תמונות שהיו שתלויות לי בבית, תמונה של פינק פלויד שתלויה אצלי בחדר ותחתיות בירה ממוסגרות שתלויות במטבח.

 

 

photo.01

 

הרעיון הכללי היה למקם את המצלמה על חצובה ולצלם תמונה של מישהי מחזיקה מסגרת, ולאחר מכן לצלם את אותה תמונה ללא המישהי. החיבור בפוטושופ הוא פשוט יחסית (הסבר מפורט על איך בהמשך הפוסט)

 

photo.02

 

לאחר שערכתי והעלתי את התמונה הערוכה לדף הפייסבוק שלי היא זכתה לכמות עצומה של לייקים ותגובות (864 נכון לכתיבת שורות אלו) וככה הבנתי שיש בידיי משהו מעניין.

לאט לאט התחלתי לאסוף מסגרות, על מנת לא להשתמש באלו שתלויות אצלי ברחבי הבית, אם להגיד את האמת אז רוב המסגרות נאספו מפחי אשפה, מסתבר שהרבה אנשים זורקים אותם… וכיום יש לי ממש אוסף מסגרות

photo.03

 

לאחר מכן התחילו להיוותר תמונות יותר מורכבות שמורכבות מ3 תמונות ( 2 תמונות ותמונת הרקע)

כמו זאת למשל, שגם היא צולמה בקוניטרה

 

photo.04

 

הצילומים נעשו גם לאט לאט מורכבים יותר לעריכה, למשל בצילום הבא כשמצלמים גם משהו לפני המסגרת, מה שיוצר סיבוך בעריכה

 

photo.05

 

את הטכניקה שלאט לאט פיתחתי אני רוצה להסביר על תמונה שצילמתי לעטיפה של סינגל של פסנתרנית מוכשרת

לצילום שלה, רצינו שיהיה 3 חלקים שלה מופיעה בתוך המסגרת, לכן צילמנו 3 תמונות

 

photo.06

 

על מנת שכל פעם שאני מצלם אותה יותר רחוק היא תופיע במסגרת השתמשתי בשקף,סלוטייפ ועט.על המסך של המצלמה הודבק השקף ובעזרת העט סימנתי בכל פריים איפה נמצאת המסגרת, כך ידעתי לכוון אותה היכן לעמוד לפריים הבא.

 

photo.07

 

אחרי עריכה קלילה בלייטרום התמונות מוכנסות לפוטושופ. כל התמונות מודבקות לאותה תמונה ובעזרת לחיצה על תפריט ה EDIT  ולאחר מכן auto-align layers נפתח החלון הבא:

 

photo.08

 

אני בוחר באופציה האוטומטית, מה שזה עושה, זה לבד סורק את התמונה ומזהה איך צריך לשים את התמונות שיניו בדיוק אחת מעל השניה.
ולמרות שהתמונות צולמו מחצובה שימו לב שאת חלקם הוא סובב (מסגרת של כל תמונה מסומנת בצבע חזק, אדום צהוב וכחול)

 

photo.09

 

ועל מנת להדגיש כמה חשוב לבצע בכל זאת את התיאום של פוטושופ למרות שזה צולם עם חצובה הנה תמונה רק של אותם מסגרות של שלושת התמונות, שימו לב כמה קפיצות

 

photo.10

 

***הערה טכנית קטנה, על מנת לתאם בין כל השבכות יש ללחוץ קליק כפול על השכבה התחתונה (רקע) ו"לשחרר אותה"

לאחר מכן אני  עושה מסכה לשכבה ומוחק בעזרת מברשת שחורה את פנים המסגרת שאני רוצה שיראו דרכה.
במקרה ויש אצבעות שמחזיקות את המסגרת אז חשוב לשים לב ולא למחוק גם אותן.

וזאת התוצאה הסופית

 

photo.11

 

מעכשיו כשאני יוצא לצילומים כאלו אני תמיד לוקח איתי שקפים סלוטייפ וטוש

 

photo.12

 

התמונה היחידה בסדרה שאינה מכילה מסגרת היא התמנוה של אנה מצלמת

 

photo.13

 

ובתמונה זאת בעצם הגוף שלה יצר מסגרת טבעית…

אני חייב לציין שיש לי חיבה מיוחדת לסדרה הזאת כי את דלית, בת זוגתי הכרתי על ידי זה שהיא הגיבה לי לאחת התמונות בפייסבוק…

ומאז אני מקפיד לצלם תמונות לסדרה ביחד איתה.

למשל התמונה הזאת שצולמה כשצילמנו את גל בשדה האירוסים.

DSC_3880

או התמונה הזאת שסתם צילמנו בטיול סביב כרמיאל

DSC_5726

 

וכמובן שאת התמונות האחרונות שנסענו לים על מנת לצלם, ותאמינו לי שהים קר בתקופה הזאת…

DSC_6217 DSC_6198.1

 

ולסיום גלריה של כל התמונות בסדרה עד עכשיו, שיהיה נוח לדפדף…

מצגת זאת דורשת JavaScript.

 

 

 

 

פורסם ב-28 במרץ 2014,ב-עריכות. סמן בסימניה את קישור ישיר. 2 תגובות.

  1. תודה לך גיא שאתה משתף אותי בצילומיך והסבריך

כתיבת תגובה

