מאחורי הקלעים של התמונה – "מורטאל קומבאט"

הרבה אנשים שואלים אותי לאחרונה איך צילמתי תמונה זו או אחרת, ברוב המקרים אני אשמח לענות, והיה לי דיון מעניין בנושא עם צלם אחר, בחור מאוד מוכשר שלקח את צילומי ההשתקפות דרך טיפות לרמה אחרת לגמרי. בכל מקרה, לא כולם רוצים שידעו איך צולמו הצילומים שלהם, וגם אני נורא התלבטתי אם לפרסם את הגדרות הפוטומטיקס בפוסט הקודם, בגדול אני בעד שיתוף מידע, זה טוב ונורא מועיל, למרות שיש דברים שעדיף לשמור באופן אישי מחשש לגניבה. הדברים האלו הם פרטים קטנים שלא קשה לגלות, פשוט כשלוקח לך לגלות משהו המון זמן ואתה משקיע בו המון מאמץ ויזע אתה לא ממהר לשתף.

חזרה לנושא, שואלים אותי איך צילמתי תמונה זו או אחרת, התמונה מורטאל קומבאט:

(ניתן להגדיל כל תמונה על ידי לחיצה עליה)

שגם מופיעה בחזית בלוג זה היא תמונה שגררה המון שאלות של איך, אז אני נותן לה את הכבוד והתמונה הראשונה שאני אסביר איך צולמה תהיה זאת.

דבר ראשון התמונה צולמה בעזרת ה camera axe וזה ציוד מיוחד בשביל לצלם צילומהיר . הרעיון היה ליצור אפקט של יריית כדור מים, משהו כמו שראו במשחקי המכות הישנים (מפה נובע שם התמונה), התמונה צולמה מבחוץ לבית כמו שאמרתי השתמשתי בcamera axe ועליה מחובר חיישן המיקרופון, שני פלאשים ומצלמה.

לפני שאני אסביר איך זה צולם אני אסביר את הרעיון, הרעיון היה לזרוק בלון ממולא מים ולחתוך אותו באוויר, לתזמן ככה שיתפוצץ באותו מקום ולתפוס את המים שבתוכו לפני שהם הספיקו ליפול או לאבד צורה של כדור, איך זה נעשה?

על מנת ליצור את הרקע השחור תליתי  בד שחור ברקע. בעצם למה להסביר במילים, הנה תמונה של הסט אפ

כמו שאתם רואים, יש בד שחור תלוי ברקע. המוט שאתם רואים זה מוט משקולות בצורת W,  הוא יושב על שני משקולות 10 קילו על מנת לייצב אותו. הקפתי את הפרטים החשובים בעיגולים אדומים

1. סכין, על מנת לחתוך את הבלון.

2. חיישן המיקרופון, מוכנס לשקית ניילון קטנה, זאת על מנת להגן עליו מפני מים.

3. חיבור בין החיישן לחוט המאריך, גם פה החיבור נמצא בשקית ניילון על מנת להגן עליו מפני מים

שלא תבינו לא נכון, זה לא כזה פשוט לעשות משהו כזה, זה לא עניין של "למקם חיישני ם ואז הכל עובד" אחרי המיקום יש לעשות די הרבה תמונות על מנת לכוון את נתוני המצלמה והחיישניים. למשל איפה יעמוד המצולם, במקרה הזה אני די יודע אז מכוונים פלאש אחד לשם (ניתן לראות בתמונה איך אני מחזיק את בלון המים)

לאחר מכן יש לצלם עוד כמה תמונות על מנת למצוא את הנתונים המתאימים, ויש הרבה משתנים להתחשב בהם. כמו למשל רגישות המיקרופון, תזמון הפלאשים במילישניות אחרי אותו זיהוי צליל. מיקום הבלון מתי שזה קורה, מיקום הפלאש השני ביחס לאותו בלון. הנה אחת מתמונות הניסוי

עוד דבר שחשוב לזכור זה לא להיבהל, נשמע פשוט אבל הפיצוץ של הבלון והפלאשים שמסנוורים מפעילים אצלנו אינסטינקטים שקשה לעמוד מולם, כמו בתמונה מעל שרואים בהבעת הפנים שלי שאני מבוהל משהו. הנה למשל עוד תמונה שבה אחי  זרק את הבלון, שבא ניתן לראות ביתר ברור את הבהלה

בסוף מצליחים לארגן הכל ולצלם תמונה שבה איש לא נבהל, המיקרופון מכוון טוב, התזמון מכוון טוב, הבלון נמצא במקום ובצורה הנכונה, הפלאשים מכוונים לכיוון נכון, הגדרות המצלמה והפלאשים נכונים. ויוצא משהו כזה

כמעוט מושלם! מה שנשאר זה להכניס לפוטושופ ולעשות מספר תיקונים, למחוק את המוט במרכז, למחוק את שאריות הבלון האדום, לתקן טיפה את הרקע (את הצל של המוט, פינה ימין למטה) וזהו, יוצאת תמונת מורטאל קומבאט

לאחר מכן כל מה שצריך זה לקפל את כל הציוד, להוריד את הבד השחור, לתלות אותו לייבוש, לנקות את כל שאריות הבלונים וזה לא כזה פשוט, לפעמים לוקח יותר זמן מהצילומים עצמם.

מקווה שהבנתם ואם לא אשמח לענות על שאלות

גיא.

פורסם ב-14 באפריל 2011,ב-מאחורי הקלעים, עריכות, צילומהיר. סמן בסימניה את קישור ישיר. תגובה אחת.

  1. חזק אתה. הרבה כבוד וסחטיין על ההסבר. לא היה לי מושג שזה כזה מסובך…

כתיבת תגובה